سلطان معرفت یاعلی ابن موسی الرضا(ع) :: اصفهان
Xگروه بین المللی HSE IRAN
گروه بین المللی ایمنی بهداشت



سلطان معرفت یاعلی ابن موسی الرضا(ع) :: اصفهان

 
 
 

» آمار بازدید


» بازدید امروز : 322
» بازدید دیروز : 148
» بازدید هفتگی : 1423
» بازدید ماهیانه : 9012
» بازدید سالانه : 13478
» کل بازدیدها : 14169

 

» جدیدترین مطالب

کیف کفش زنانه
سخنان استاد الهی قمشه ای
یکی از اسماء خدا یاکریم الصَّفْح '
جنگ سرد
103 نکته برای شادتر زندگی کردن
رابطه قران با شیمی(معجزه شیمی قران)
رابطه فیزیک باقران وسخن امام صادق علیه السلام
تعویض پرچم گنبدامام رضا
کیف کفش چرم قائم(عج)
بازاریابی شبکه ای و کلاهبرداری

 
 


اصفهان 1398/02/19
شهر اصفهان در قسمت مرکزی قلمرو ایران ولقع در دشتهایی که به موازات زاینده رود هستند ، قرار گرفته است.
قلمرو اصفهان به خودی خود در ناحیه ای نسبتا کوهستانی در مرکز فلات ایران قرار گرفته که شامل کوهستانهای پوشیده از برف زاگرس در غرب به سمت کویر مرکزی در شرق و شمال می باشد. به دلیل وجود مناطق با ارتفاع مختلف از سطح دریا شرایط اقلیمی متنوعی در این قلمرو موجود می باشد.
به طور کلی با کاهش ارتفاع از سطح دریا از غرب به شرق ، دما با کاهش بارندگی افزایش می یابد. نسیمی در سرتاسر اصفهان در چهار فصل جریان دارد. به ویژه بادهای غربی و جنوب غربی در بهار و پاییز که در طول زاینده رود حرکت می کنند لطافت خاصی را به آب و هوای شهر می بخشند. اصفهان شهری با تغییرات فصلی منظم می باشد. بهار در اواخر مارس با درختهای پر شکوفه آغاز می شود ، تابستان در اواخر ژوئن و پاییز در اواخر سپتامبر به همراه برگهای ریزشی و زمستان سرد در اواخر دسامبر آغاز می شوند. در میان همه ی این فصلها و ماه ها ،اصفهان در ماه (می) در زیباترین و با شکوه ترین وضعیت خود می باشد ، زمانی که نسیمی از آسمان به شهری رنگارنگ با هوایی خوشایند به همراه روشنایی جذاب ، می وزد. اصفهان شهری است که از تابش کامل آفتاب برخوردار است و تقریبا در سه چهارم سال آفتابی می باشد.
اصفهان : موزه ای که مردم در آن زندگی می کنند
اصفهان با وجود تاریخچه ی قدیمی و آثار باستانی فراوان آن یکی از شهرهای نمونه جهان می باشد.
برا ساس نوشته ی نویسنده ی فرانسوی ، آندره مالراکس ، فقط فلورنس و پکینگ با اصفهان قابل مقایسه می باشند.
آثار تاریخی اصفهان شامل مجموعه ای از بهترین نمونه های گونه های متنوع از معماری ایرانی در هزار سال پیش و بیشتر می باشد. کیفیت و کمیت اینگونه کارهای هنری بسیار است و شاهکارهای هنری معماری ایرانی پس از اسلام می باشد.
در میان آثار تاریخی اصفهان می توان انواع گوناگونی از گنبدها ، کاشی کاری ها ، گچ کاری ها ، دیوارنگاری ها ، و خطاطی ها را به بهترین وجه خود مشاهده کرد.
کارهایی که اعتقاد مذهبی پدید آوردندگان خود را آشکار می کنند و به طرز چشمگیری بیننده ی خود را مجذوب می کنند که گویی بیننده به زمان و احساسات پدید آورنده کشیده می شود ، در دنیایی که سرشار از نور و لطافت است.
اصفهان : دنیای هنر
اصفهان شهر صنایع دستی ایرانی و هنرهای سنتی نامیده می شود.
محصولاتی از این قبیل نقشی اساسی را در صادرات ایرا ن به ویژه به اروپا ایفا می کنند.
هنرهای سنتی معاصر و صنایع دستی اصفهان در حقیقت ادامه ای از هنر دوره ی صفوی توسط استادان صنعتگر می باشد. اشیایی که تولید می کنند توسط ایرانیان و افراد خارجی مورد قدردانی قرار گرفته و نقش اصلی را در صادرات اصفهان ایفا می کنند.
قالی بافی ، کنده کاری ، نقاشی مینیاتور ، معرق کاری ، کاشی کاری ،  نقره دوزی ، پارچه و مینا کاری در میان هنرهای مهم اصفهان می باشند.
هنرمندان معاصر اصفهان ابداعات جدیدی را در سالهای اخیر در زمینه ی نقاشی مینیاتور ، کاشی کاری و کنده کاری انجام داده اند . اصفهان همچنین سنت موسیقی دیرینه ای دارد. امروزه عالمان موسیقی در موسیقی ایرانی به لهجه ی اصفهانی صحبت می کنند.
اصفهان امروزی :
اصفهان در دهه های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. اصفهان چهره ای از یک شهر مدرن را با افزایش جمعیت ، گسترش مناطق و خیابان های جدید ، ساختمانها و کارخانه ها کسب کرده است.
اصفهان به دنبال انقلاب اسلامی پیشرفت سریع تری داشته است و با وجود این و با همه ی این تغییرات هنوز اصالت خود را حفظ کرده است.
آب و هوا:
اصفهان اقلیم قاره ای خشک به همراه فصلهای مختلفی دارد. ماهها ی تابستان از ژوئن تا آگوست گرم و خک می باشند ؛ ماههای زمستانی از دسامبر تا فوریه سرد به همراه ریزش اتفاقی برف می باشند.
بنابراین بهترین زمان برای ملاقات از اصفهان بهار و پاییز است. زمانی که هوا آفتابی ، خوشایند و مناسب برای گردش و فعالیتهای دیگر است. اگرچه در این شهر گرما و سرما به حد افراطی به وجود می آید ، اما سرما بیش از سه ماه دوام نمی آورد. در زمستان به ندرت برف می بارد. باران معمولا در مارس و آوریل می بارد که احتمالا به دلیل بخار حاصله از ذوب شدن برفها می باشد. یک باد غربی در سرتاسر تابستان می وزد ، زمانی که خورشید غروب می کند وزش باد شروع می شود و آنچنان در شب سرد می شود که نیاز به پوشیدن کت پشمی می باشد. بهار در فوریه آغاز می شود که هوا مطبوع و شهر بسیار زیبا می باشد.
تهیه کننده(پارسا نیلوفر)
 


 


 
 
 
 
 

اطلاعات مدیر وبلاگ:



تماس با مدیر سایت

اطلاعات تماس

 
 

گالری تصاویر:


 
 

جستجو:

جستجو در محتوا   


 
 

لینکهای مرتبط:


 
 

لیست کتاب ها:



 
 

دوستان:


 
  Copyright 2012 . All Rights Reserved